2012年7月27日フトバ要約 「導き(ヒダーヤ)は神さま(アッラー)からの贈り物」

「導き(ヒダーヤ)は神さま(アッラー)からの贈り物」(’12年7月27日フトバ要約)

 アッラーからの導きは人間にとってなんとすばらしいもので しょう。導きは全能なるアッ ラーからしもべへの贈り物です。

 「(前略)本当にアッラーは、信仰する者たちを正しい道に導 かれる方である。」(クル アーン巡礼章54節:日本ムスリム協会翻訳版引用以下同様)

 「アッラーの恩恵をかれらが少しも左右出来ないことを、また 恩恵はアッラーの御手の中に あるということを啓典の民は知るがいい。かれの御心に適う者は、それを授かる。本当にアッラーは偉大な恩恵の主である。」(鉄章29節)

全ての物事はアッラーの意志と命令により去来し、アッラー に導かれる者は皆だれも彼を迷わされることはなく、アッラーに迷わ された者は皆だれも彼を導くことはありません。高貴な家柄で名士であっても、自分自身を導くことはできず、愛されている近い親戚で あっても、導くことはできません。

真のム スリムというものは全能なるアッラーとの関係の強化による高い階位を身にしみてわかるようにすべきであり、誠実なドゥアー(祈願)によって、かの御方ひとりに立ち返るべき(悔悛:タウバすべき)な のです。アッラーの美名にアル=ハーディー(導き手)と いうものがあります。主が導き、助け るだけで十分なのです。

「われはこのように、それぞれの預言者に、罪深 き者たちの中から敵を創る。だが、指 導者、援助者としてはあなたの主だけで十分である。」(識別章31節)

聖伝承(ハディース クドゥシー:アッラーが直接聖預言者に語った言葉を伝える 伝承)によると、

「おお、わがしもべよ、なんじら我が導きに預か るもの以外は皆破滅に向かっている。 だから、われになんじの導きを祈れ。私は汝を導こう。」と。

これは導きがアッラーのみからくるものであるということです。かの御方こそそれを授 けることができる唯一の御方だからです

アル=ムサイヤブ ビン ハザン(アッラーが彼に満悦なさいますように)が伝える以下の伝承がある。

「アブーターリブ(聖預言者ムハンマドの伯父)の死が間近に迫り、アブージャハルと アブーウマイヤ の二人がそばに座っていた。聖預言者 ムハンマド(かの御方に平安と祝福あれ)がアブーターリブに話しかけられた。『伯父さん、ラーイラーハイッラッラー(神はいない、 アッラーを除いては)と言ってください。貴方は救済に預かります。』 と。すかさず、アブージャハルとアブーウマイヤは『アブーターリブよ、お前はアブドゥルムッタリブ(聖預言者の祖父、アブーターリブ の父)の宗教を捨て去るのか?』と言った。さらに、聖預言者は『伯父さん、ラーイラーハイッラッラーと言ってください。貴方は救済に 預かります。』とおっしゃった。二人は『だめだ、アブドゥルムッタリブと同じ宗教以外ありえない。』と言った。アブーターリブはラー イラーハイッラッラーを言うことなく亡くなった。聖預言ムハンマド(かの御方に平安と祝福あれ)は悲嘆に暮れた。かの御方の最愛の伯 父を思い、『أستغفار(イスティグファール:赦し乞い)を彼にしましょう、貴方、 アッラーが禁じていらっしゃらないので。』とおっしゃった。その時、アッラーの使徒ムハンマド(彼に平安と祝福あれ)に以下の節が下 された。

『多神教徒のために、お赦しを求めて祈ることは、仮令(たと え)近親で会っても、かれらが業火の 住人であることが明らかになった後は、預言者にとり、信仰する者にとり、妥当ではない。』(悔悛章113節)

『本 当にあなたは、自分を好 む者(の凡て)を導くことは出来ない。だが、アッラーは御心のままに導き下される。』(物語章56節)」

Guidance is a divine gift

July 27, 2012

 

How beautiful that is the human is guided by Allah . Guidance is a gift from Allah the almighty to his slaves (for verily Allah is the Guide of those who believe, to theStraight Way.) Hajj – 54.

That (His) Grace is (entirely) in His Hand, to bestow it on whomsoever He wills. For Allah is the Lord of Grace abounding.). Alhadeed-29.

All things is going according to the well and commands of Allah and whoever is guided by Allah, no one can misguide him and whoever is misguided by Allah no one can guide him. Anybody what ever nobility or honor he is, he can’t guide, by himself, even to his closest beloved relatives.

the true muslim should feel this great rank by strengthing his relation to Allah the almighty and to repent to him alone by sincerity in Doaa.

One of the names of Allah is Alhady (the Guider, Leader). but enough is the Lord to guide and to help.(Forkan, 31)  and inHadith Qudsi (O my slaves , All of you are astray except those whom I guided. So ask me for you guidance and I shall do).and this means that guidance is restricted to Allah because he is the only one who can give it. 

Almosayab ben Hazan (May Allah Be Pleased with him) who narrated that the Prophet Mohamed (Peace Be Upon Him) when Abo Taleb (the Uncle of Prophet Mohamed) came near to his death and both Abo Gahl and Ben Abi Omaya were setting near to him, Prophet Mohamed said to him “ O my uncle Say La Elah Ela Allah , to Intercede for you” and they said O Abu Taleb Do you want to leave the religion of your father AbduMotaleb? And the Prophet said again O my uncle say La Elah Ela Allah to intercede for you in front of Allah and they said “No but as Abdul Motaleb was” and Abu Taleb died without saying La Elah Ela Allah. The Prophet Mohamed Peace be upon him turned to be very sad about his beloved uncle and said (I shall make أستغفار to you as Allah does not forbid it). So Allah revealed this great Aya upon his Messenger,

 It is not fitting, for the Prophet and those who believe, that they should pray for forgiveness for Pagans, even though they be of kin, after it is clear to them that they are dwellers of the Fire. (Al Tawbah 113) .

It is true thou wilt not be able to guide every one whom thou lovest; but Allah guides those whom He will and He knows best those who receive guidance. (Al-Qasas 56).

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